Jeżeli platforma B2B jest częścią kompleksowego systemu zarządzania firmą (ERP) to potencjał związany z elektroniczną sprzedażą jest nieporównywalnie większy. Możesz zarządzać wieloma kanałami sprzedaży automatycznie, w tym B2B. Co więcej, możesz jednocześnie kontrolować wszystkie kluczowe obszary przedsiębiorstwa i je automatyzować, realizując procesy od początku do końca (E2E), nie tylko sprzedażowe. Co to oznacza w praktyce? Dzięki temu, że SAP Business One jest zintegrowany z platformą B2B, realizując zamówienie możesz:
1. Personalizować ofertę produktową i promocyjną:
- decydować o asortymencie, który udostępniasz na platformie B2B konkretnemu klientowi,
- udostępniać indywidualne cenniki – efektywnie zarządzać cenami (polityka cenowa),
- zarządzać indywidualnymi promocjami – dla pojedynczego kontrahenta lub grupy.
2. Realizować sprzedaż na podstawie ramowych umów sprzedaży (ilościowo-asortymentowych lub kwotowych) z możliwością zdefiniowania harmonogramu i miejsc dostaw.
3. Zarządzać złożonymi przez B2B zamówieniami (potwierdzać status, datę realizacji, metodę dostawy).
4. Zarządzać kompletacją dostawy (packing).
5. Zarządzać łańcuchem dostaw w różnych modelach:
- Cross-docking – przywiezienie towarów z różnych magazynów lub od różnych dostawców do miejsca kompletacji, skompletowanie dostawy, a następnie dostarczenie do odbiorcy,
- Direct Store Delivery (DSD) – dostawa towaru bezpośrednio do sklepów klienta),
- Dropshipping– dostawa towaru bezpośrednio od dostawcy do klienta,
- Just In Time (JIT) – dostawa towarów dokładnie na czas,
- Crossborder – możliwość realizacji wysyłek zagranicznych.
6. Automatycznie zamawiać kuriera lub spedytora, wygenerować bezobsługowo list przewozowy (CMR) lub zlecenie transportowe z dowolną opcją dostawy (np. do paczkomatu InPost).