Jak wystawić fakturę w KSeF

Istnieją dwie możliwości wystawienia faktury w KSeF:

  • Bezpośrednio w KSeF: po uwierzytelnieniu i zalogowaniu się do KSeF osoba uprawniona może wystawić fakturę. Należy wskazać rodzaj faktury (podstawowa, zaliczkowa, rozliczeniowa, korygująca), szczegóły faktury (numer, data i miejsce wystawienia, datę albo okres, którego dotyczy faktura, netto/brutto, kod waluty), wybrać adnotacje opcjonalne (mechanizm podzielonej płatności, metoda kasowa itp.), wprowadzić pozycje dokumentu (nazwa towaru/usługi, ilść, wartość netto/brutto, stawka podatku) i ewentualnie opcjonalne informacje dodatkowe (TP, FP, zwrot akcyzy, opis dodatkowy, informacje o płatności, nr rachunku bankowego itp.) oraz wprowadzić dane sprzedawcy i nabywcy (NIP, adres, opcjonalne dane kontaktowe).
  • Poprzez system fakturowania połączony z KSeF: jeśli system do fakturowania jest zintegrowany z KSeF, nie ma potrzeby ręcznego wprowadzania faktury poprzez platformę. Po dodaniu faktury sprzedaży w systemie sprzedażowym/finansowo-księgowym/ERP, dokument automatycznie zostanie zarejestrowany w KSeF (w odpowiednim formacie i strukturze XML). Z punktu widzenia użytkownika praktycznie nic się nie zmieni w wystawianiu faktury, ponieważ cały proces przekazania faktury do KSeF będzie się odbywał „w tle”.

Kategorie

Zainteresowany?

Znajdź nas na:

Przejdź do paska narzędzi
Przygotowujemy
kolejne wydarzenie