4 lutego 2021

Perspektywy rozwoju SAP Business One w 2021 roku

System SAP Business One jest obecny już w 170 krajach, korzysta z niego ponad 70 000 klientów na całym świecie. A ich liczba ciągle rośnie. 2020 rok – mimo bezprecedensowych okoliczności – był dobrym czasem dla systemu. Pomimo trudnej sytuacji wywołanej pandemią prace nad rozwojem oprogramowania nie ustały. Producent nadal nie zwalnia tempa. Przygotował na najbliższe lata mapę rozwoju oprogramowania, planując krok po kroku wprowadzenie kolejnych, innowacyjnych funkcjonalności w SAP Business One.

Mapa rozwoju SAP Business One 2021

Mapa rozwoju systemu SAP Business One na 2021 – 2025 – kluczowe obszary rozwoju

„2020 rok, mimo kryzysu spowodowanego pandemią, był czasem kiedy oprogramowanie SAP Business One cieszyło się dużym zainteresowaniem. Potwierdzają to opinie użytkowników. Rekomendacje są fantastyczne. Klienci uwielbiają wygląd, styl i obsługę systemu SAP Business One. Dlatego też, managerowie produktu z pełnym przekonaniem podkreślają, że nowe funkcjonalności i rozwiązania będą kontynuowane w najbliższych latach. Rozwój SAP Business One jest zaplanowany począwszy od 2021 do 2025 i na kolejne lata” – zaznacza Rainer Zinow, Senior Vice President SAP Business One and SAP ByDesign.

SAP jako jeden z nielicznych producentów oprogramowania biznesowego jasno komunikuje długofalową strategię rozwoju oferowanych rozwiązań. Niezmiennie, kluczowymi produktami w ofercie SAP są S4/HANA dla dużych firm, SAP Business ByDesign dla większych i średnich firm (jednak nie ma polskiej lokalizacji), natomiast filarem dla średnich i mniejszych przedsiębiorstw jest SAP Business One.

Stały rozwój wersji 10.0

Z opublikowanej kilka dni temu mapy rozwoju SAP Business One wynika, że producent zaplanował stały rozwój wersji 10.0 i rozszerzanie jej o kolejne funkcjonalności – z uwzględnieniem rozwoju środowiska chmurowego (SAP Business One Cloud) dostarczanego przez Partnerów lub przez SAP i udoskonalania wszystkich aplikacji mobilnych.

Kontynuacja prac na klientem webowym

To co ważne to kontynuacja prac nad klientem webowym. Jak podkreśla Rainer Zinow, Senior Vice President SAP Business One and SAP ByDesign, „opinie o web client są fantastyczne. Użytkownicy uwielbiają wygląd i styl SAP Business One. Są zachwyceni funkcjonalnością. Dlatego nie poprzestajemy na tym. Zespół na całym świecie już pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, ponieważ web client SAP Business One w połączeniu z rozwiązaniami chmurowymi czyni go niesamowitym rozwiązaniem na następne kilka lat”.

Zapewnienie zgodności systemu z lokalnymi przepisami prawnymi

Kolejnym ważnym elementem, ze względu na trudną sytuację na świecie, jest utrzymanie zgodności systemu z lokalnymi uwarunkowaniami prawno-podatkowymi. Producent cały czas pracuje nad zgodnością systemu z przepisami prawnymi zmieniającymi się we wszystkich krajach w ostatnim czasie bardzo często.

Najważniejsze jest utrzymanie zgodności z przepisami prawnymi w każdym kraju, co nie jest łatwe i wymaga wiele wysiłku. Zwłaszcza w czasie pandemii. Jednak najważniejszy jest efekt – aby wszystkie wersje krajowe były stabilne. I nad tym SAP nieustannie pracuje.

Service Layer – większa elastyczność i otwartość systemu także dla bazy SQL

Producent oprogramowania cały czas intensywnie inwestuje w elastyczność i otwartość systemu. Dlatego rozbudowuje i udoskonala API (Application Programming Interface), którego jednym z elementów jest Service Layer. Teraz Service Layer, do niedawna dedykowany wyłączenie bazie SAP HANA, jest również dostępny dla bazy danych MS SQL. Dzięki temu możliwa jest jeszcze łatwiejsza integracja systemu z rozwiązaniami zewnętrznymi.

„Dla SAP Business One przeznaczone są dwie alternatywne bazy danych: SQL i HANA. I to się nie zmieni. Pojawiające się informacje, że wersja SQL nie będzie wspierana jest nieprawdą. Service Layer dla bazy SQL jest tego przykładem”.

AI/ ML – innowacyjne rozwiązania bazujące na doświadczeniach zdobytych przy S4/HANA

W najbliższym czasie planowane jest wprowadzanie do SAP Business One kolejnych elementów nowoczesnych technologii, takich jak AI (Sztuczna Inteligencja) i ML (Maszynowe uczenie) oraz mechanizmów automatyzujących procesy. Te właśnie elementy świetnie sprawdziły się w większych rozwiązaniach, takich jak np. flagowy produkt SAP – S4/HANA. Przetestowane przez duże firmy mechanizmy, zostały zaimplementowane do SAP Business One, aby jego użytkownicy mogli skorzystać z doświadczeń największych biznesów. Szczególnie w odniesieniu do mechanizmu rozpoznawania faktur dostawcy za pomocą Sztucznej Inteligencji. Obie technologie będą dostępne dla użytkowników w 2021 roku i systematycznie rozwijane w kolejnych latach.

Zainteresowany?

Znajdź nas na:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close