LogoSAPBusinessOne

Moduł Partnerzy handlowi

Moduł Partnerzy handlowi umożliwia zarządzanie wszystkimi informacjami, które są istotne dla relacji z odbiorcami, dostawcami oraz prospektami (potencjalnymi klientami, leadami), jak również wykonywanie i przegląd wewnętrznych rozliczeń dotyczących partnerów handlowych.

W SAP Business One istnieje 6 modułów stanowiących rdzeń systemu. Są one wykorzystywane przez większość firm, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. Pozostałe używane są w zależności od branży.

Żeby wyświetlić moduły dostępne w SAP Business One, uruchom menu boczne klikając ikonę  w lewym, górnym rogu ekranu lub skrótem klawiaturowym Ctrl + 0.

Moduł Partnerzy handlowi w SAP Business One

Wewnątrz modułu zobaczysz kilka pozycji, ale najważniejsza to 'Dane podstawowe Partnera Handlowego’. Po kliknięciu zobaczysz, że karta Partnera Handlowego uruchamia się domyślnie w trybie wyszukiwania. Możesz wyszukać firmę po nazwie lub po fragmencie nazwy. Pamiętaj, że możesz używać symbolu *, by zastąpić lub dopełnić dowolny ciąg znaków.

Jak dodać nową kartotekę Partnera handlowego?

Chcąc dodać nową kartotekę PH kliknij ikonę ‘Dodaj’ na górnym pasku lub użyj skrótu Ctrl+A. Zwróć uwagę, że są trzy kategorie Partnerów Handlowych: Odbiorcy, Dostawcy i Prospekci, czyli potencjalni klienci lub dostawcy. 

Jakie dane zawiera kartoteka Partnera handlowego

  • Kod – należy podać unikalny kod Partnera Handlowego. Może być on alfanumeryczny bądź akronimiczny 
  • Waluta – należy podać walutę , w której realizowane są transakcje z Partnerem Handlowym. Dla danego PH można wybrać jedną bądź wiele walut. 
  • NIP – należy podać numer NIP – uruchomiona walidacja kontroluje poprawność NIP oraz to czy dany numer istnieje już w bazie

W praktyce najczęściej automatyzujemy dodawanie nowych kontrahentów korzystając z danych online (więcej informacji o tym jak automatycznie dodawać nowych kontrahentów: TUTAJ)

  • Ogólne – należy podać podstawowe informacje kontaktowe: nr tel., e-mail, www, zdefiniować branżę, sprzedawcę, terytorium sprzedażowe, język (więcej o ustawieniach języka TUTAJ)
  • Osoby kontaktowe – należy podać dane osób, z którymi będziesz się kontaktować
  • Adresy – należy podać zarówno adres faktury jak i adres dostawy (jeśli się różnią). Jeśli adres jest ten sam, możesz użyć strzałki, by go skopiować. Możesz wprowadzić więcej adresów dostaw – pogrubiony będzie adresem domyślnym
  • Warunki płatności – należy wprowadzić wszystkie niezbędne informacje dotyczące płatności: gotówka, przelew, ile dni, limit kredytu -> więcej TUTAJ
  • Przebieg płatności – możesz wykorzystać tą zakładkę do określenia opcji mających zastosowanie w obszarze 'Pracy z kreatorem płatności’
  • Księgowość
  • Charakterystyki 
  • Uwagi 
  • Załączniki 

Działania i kampanie zostaną omówione bliżej w filmie dotyczącym 'CRM’, a rozrachunki w filmie dotyczącym 'Bankowości’. Ostatni folder w tym module to ’Raporty’ umożliwiające analizę PH w różnych ujęciach. PH to kluczowy element kolejnych modułów czyli ’Sprzedaży’ i ’Zakupów’. 

Więcej o modułach i w SAP Business One możesz dowiedzieć się  TUTAJ

Moduł Partnerzy handlowi – krótki tutorial video

Z tego video dowiesz się:

  • Jakie dane zawiera karta klienta/odbiorcy

https://youtu.be/NXFYJ3OaH2k

Zobacz więcej aktualności

Zobacz jak działa
SAP Business One
na bezpłatnej prezentacji

Umów się z nami na dogodny termin. W ciągu 60-cio minutowej prezentacji on-line przedstawimy Ci możliwości działania systemu i omówimy jego najważniejsze funkcjonalności. Bez zobowiązań.

Umów prezentację

Chcesz poznać wycenę
wdrożenia dla Twojej firmy?

Oblicz wycenę online

Skorzystaj z kalkulatora, aby natychmiast uzyskać orientacyjną cenę systemu SAP Business One, dostosowaną do liczby użytkowników, wybranych obszarów oraz wersji: lokalnej (On-Premise) lub chmurowej (Cloud). Dodatkowe opcje i niestandardowe potrzeby mogą wymagać indywidualnej wyceny.

Średni czas przygotowania oferty to 3 dni

Nadchodzi nowa wersja SAP Business One

SAP zapowiada nową wersję 11.0 systemu Business One – to kolejne potwierdzenie dynamicznego rozwoju rozwiązania.

Nowe logo – wyraźny kierunek rozwoju

SAP Business One zyskał odświeżone logo, które odzwierciedla jego dynamiczny rozwój i gotowość na przyszłość.