Utrzymanie dynamicznego rozwoju

Dzięki wdrożeniu SAP Business One, w firmie Marku Dental łatwe stało się zarządzanie między innymi finansami, księgowością, gospodarką magazynową i sprzedażą. Po wdrożeniu systemu Marku Dental rozbudowało sieć przedstawicieli handlowych, którzy mają dostęp do SAP Business One na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu znacząco podniósł się poziom obsługi klientów.

Utrzymanie dynamicznego rozwoju z SAP Business One

Wiodący dostawca zaopatrzenia stomatologicznego z SAP Business One

Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Medycznego MARKU zapewnia lekarzom stomatologom kompleksowe zaopatrzenie, dostarczając m.in. sprzęt, narzędzia i materiały stomatologiczne, środki higieniczne i preparaty dezynfekcyjne. Firma obsługuje klientów w całej Polsce. Priorytetem firmy była rozbudowa sieci regionalnych przedstawicieli handlowych, którzy przy wsparciu urządzeń mobilnych mogą sprawniej obsługiwać klientów.

Co zdecydowało o wyborze SAP Business One?

Firma sukcesywnie poszerzała ofertę produktową i obszar swojej działalności. Ale wraz z rozbudową bazy klientów i intensyfikacją procesów w obszarze zarządzania. Między innymi gospodarką magazynową, sprzedażą, zakupami, finansami i księgowością, ryzyko osłabienia dynamiki rozwoju stawało się coraz bardziej realne.

Niezintegrowane i niewydajne systemy, które wdrożono w 2004 i 2005 roku przestawały być wsparciem na poziomie działań zarówno operacyjnych, jak i strategicznych. Na przykład ręczne wprowadzanie danych stawało się coraz bardziej czasochłonnym procesem. Menedżerowie mieli również mniej czasu na planowanie biznesu w oparciu o kompleksowe i dokładne informacje zarządcze.

Strategia firmy zakładała ponadto rozwój biznesu poprzez rozbudowę sieci przedstawicieli handlowych. Miałyby one za zadanie reagować na potrzeby klientów. Jednak bez dostępu do aktualnych informacji m.in. o stanach magazynowych, wierzytelnościach oraz możliwości natychmiastowej realizacji zamówienia, proces byłby nieefektywny.

Choć przez wiele lat pracowaliśmy bez wsparcia ze strony zintegrowanego systemu i bez urządzeń mobilnych, to dziś nie wyobrażamy sobie, aby zarządzać firmą jak w przeszłości. Wielokrotne wpisywanie tych samych danych do rożnych baz, z których potem korzystają kierownicy działu finansowo-księgowego, magazynu lub sprzedaży było nieefektywne. Dziś jest inaczej. W SAP Business One pracujemy wydajniej. Przestrzeń i czas przestały nas ograniczać.

Co zdecydowało o wyborze Altab?

Altab zaoferował kompleksowe rozwiązanie, które nie tylko integrowało i automatyzowało wiele kluczowych procesów (m.in. w obszarze finansów i księgowości). Wspomagało tworzenie różnorodnych raportów i wykonywanie analiz. Ogromnym atutem była też możliwość zintegrowania rozwiązania z urządzeniami przenośnymi. Altab przedstawił jednocześnie dobrą ofertę pod względem cenowym.

Usprawnienia pracy magazynu o 40%
40%
Przyspieszenie procesów zakupu i sprzedaży o 50%
50%

Automatyzacja i integracja kluczowych procesów biznesowych

Dzięki automatyzacji i integracji wielu kluczowych procesów biznesowych praca jest wydajniejsza, a koszty administracyjne po zredukowaniu papierowego obiegu dokumentów niższe. Dane po wprowadzeniu do jednej centralnej bazy równolegle aktualizują informacje w obszarze m.in. zakupów, magazynowania i sprzedaży.

Przyspieszenie pracy działu księgowości

W finansach i księgowości czynności, które niegdyś były czasochłonne, są dziś realizowane szybko i dokładnie. Dotyczy to m.in. rozliczania rozrachunków i należności od kontrahentów, importowania wyciągów bankowych.

Możliwość pracy na urządzeniach mobilnych

Zarówno zarząd, jak i przedstawiciele handlowi mogą pracować w SAP Business One z poziomu desktopów i urządzeń przenośnych (tabletów). Efekt? Niezależnie od miejsca, w którym przebywają, mogą sprawdzić m.in. informacje sprzedażowe, magazynowe i finansowe, a zamówienia realizować szybciej.

Szerokie możliwości wielowymiarowego raportowania

Zarząd i kluczowi menedżerowie mają na żądanie dostęp do wyników analiz. W każdej chwili mogą sprawdzić: ile firma zarabia na konkretnym produkcie lub kategorii produktów, kiedy i w jakich regionach generowane są (jakie) przychody i koszty, jakie i ile produktów należy zamówić, by zapewnić sobie jak najszybszą rotację kapitału.

Zainteresowany?

Znajdź nas na: