30 stycznia 2020

Pracownicze Plany Kapitałowe - PPK

Od stycznia 2020 firmy zatrudniające minimum 50 pracowników mają obowiązek  wprowadzić Pracownicze Plany Kapitałowe. Kolejne przedsiębiorstwa zostaną objęte PPK w lipcu tego roku.  R2PłatnikSBO, moduł kadrowo-płacowy SAP Business One, umożliwia kompleksowe rozliczenie i ewidencję PPK.   

Co to jest Pracowniczy Plan Kapitałowy?

Pracowniczy Plan Kapitałowy (PPK) to powszechny system oszczędzania dla pracowników realizowany przy współpracy pracodawców i państwa.

Jak to działa?

1.      Pracodawca, w porozumieniu z reprezentacją pracowników wybiera instytucję finansową, która tworzy prywatne rachunki pracownicze PPK.

2.      Rachunki zasilane są wpłatami pracownika i pracodawcy oraz wpłatą powitalną i ewentualnymi dopłatami rocznymi od państwa.

3.      Wpłaty pracownika oraz pracodawcy są naliczane procentowo od wysokości wynagrodzenia. Państwo przekazuje ustalone kwoty (po spełnieniu odpowiednich warunków) – niezależne od dochodów pracownika.

4.      Gromadzone na rachunkach środki są lokowane w funduszach z uwzględnieniem wieku danego uczestnika PPK – tzw. fundusze zdefiniowanej daty.

PPK w SAP Business One

Od kiedy obowiązuje PPK?

  • Firmy zatrudniające powyżej 250 osób – od 01 lipca 2019
  • Firmy zatrudniające od 50 do 249 osób – od 01 stycznia 2020
  • Firmy zatrudniające od 20 do 49 osób – od 01 lipca 2020
  • Pozostałe podmioty zatrudniające i sektor publiczny – od 01 stycznia 2021

PPK w module kadrowo-płacowym SAP Business One – R2PłatnikSBO

Z R2PłatnikSBO możesz:

  • rejestrować informacje o wysokości składek pracodawcy na PPK
  • ewidencjonować zgłoszenia, zmiany danych i rezygnacje z PPK przez pracowników
  • obliczać wysokość składek pracodawcy i pracownika na PPK i dokonywać rozliczeń na liście płac
  • generować zestawienia składek na PPK dla instytucji finansowych
  • od wersji R2Płatnik 10.x eksportować składki PPK bezpośrednio do funduszy:
    • Nationale-Nederlanden
    • Warta

Zdalna obsługa PPK w module WWW dla Pracowników

  1. Wgląd w ewidencję Pracowniczych Planów Kapitałowych dla pracownika
  2. Wgląd w ewidencję PPK dla użytkownika (przełożonego)
  3. Możliwość samodzielnego wprowadzania deklaracji PPK (zgłoszenie, zmiana, rezygnacja) przez pracowników
  4. Obieg dokumentów PPK – powiadomienie (e-mail) przełożonego o wprowadzonych przez pracownika modyfikacjach w deklaracjach PPK oraz zdalna możliwość ich akceptacji

Zainteresowany?

Znajdź nas na:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Webinarium
w trakcie przygotowania