Przesunięcie terminu nie oznacza, że firmy powinny czekać z przygotowaniem do KSeF. Im wcześniej zaczną przygotowania, tym większa szansa na uniknięcie paraliżu organizacyjnego. Warto już teraz sprawdzić co się zmieni po wejściu w życie Krajowego Systemu eFaktur (więcej o fakturach ustrukturyzowanych) i jakie w związku z tym należy podjąć kroki. Niezbędne będzie m.in. uzyskanie dostępu do systemu KSeF, uwierzytelnienie poprzez jedną z dostępnych form poświadczenia tożsamości, wyznaczenie osób odpowiedzialnych za e-fakturowanie oraz nadanie im odpowiednich uprawnień.
Ważne jest również zweryfikowanie, czy używane oprogramowanie finansowo-księgowe, sprzedażowe, czy ERP, jest przygotowane do obsługi KSeF -> (dowiedz się więcej o dwukierunkowej integracji SAP Business One z KSeF)
Dla niektórych firm przygotowanie do KSeF może oznaczać konieczność przeorganizowania wewnętrznych procesów. Zastąpienie tradycyjnych, papierowych faktur ich elektronicznymi odpowiednikami to jednocześnie szansa na uporządkowanie i usprawnienie przepływu dokumentów. Pobieranie eFaktur z KseF i ich dalsze przetwarzanie można zautomatyzować, wdrażając system Elektronicznego Obiegu Dokumentów -> (dowiedz się więcej o Elektronicznym Obiegu Dokumentów SPUMA)