Od 1 lipca 2024 w Polsce zostanie wprowadzony obowiązek rejestrowania faktur sprzedaży (ustrukturyzowanych) w Krajowym Systemie e-Faktur – platformie przygotowanej przez Ministerstwo Finansów. KSeF narzuca zakres danych oraz strukturę, w jakiej faktura musi być wysłana do centralnego systemu e-Faktur. Podobnie jak w przypadku JPK, powoduje to konieczność dostosowania systemu finansowo-księgowego do nowych wymagań ustawodawcy.
Z perspektywy SAP wysyłka faktur elektronicznych w uporządkowanym formacie nie jest niczym nowym, ogólnokrajowe sieci e-fakturowania obowiązują już w innych krajach i są obsługiwane przez systemy SAP. SAP Business One jest przygotowany zarówno do generowania faktur z określonym zakresem danych w odpowiednim formacie, jak i do automatycznej wysyłki faktur w formie elektronicznej.
Chociaż konieczność wprowadzenia KSeF jest wyzwaniem, jednocześnie może być szansą na usprawnienia procesu obiegu dokumentów w firmie. Ponieważ faktury zakupowe będziemy mogli pobrać z KSeF w formie elektronicznej, możliwe jest zautomatyzowanie ich przyjmowania, akceptacji, księgowania i e-archiwizacji. W tym celu proponujemy wykorzystanie Elektronicznego Obiegu Dokumentów – SPUMA z funkcjonalnością obsługi KSeF.