29 grudnia 2020

2020 – Podsumowanie roku w Altab - wyzwania i szanse

To nie był zwyczajny rok. Nieoczekiwana sytuacja wywołana pandemią spowodowała dużo zmian. Wszyscy stanęliśmy przed nowymi wyzwaniami. Lockdown wprowadzony w marcu spowodował konieczność pracy w trybie home office. Praca zdalna okazała się kluczowa dla niemal wszystkich organizacji. Jak 2020 rok zmienił sposób współpracy z klientami w Altab i jak poradziliśmy sobie z wyzwaniem realizacji projektów na odległość? 

Podsumowanie 2020 Altab

Praca zdalna – narzędzia wspierające współpracę online

Jesteśmy firmą wielooddziałową, która ma swoje biura zlokalizowane na obszarze całej Polski, między innymi w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Częstochowie, Radomiu czy w Kwidzynie na Pomorzu. W związku z tym praca zdalna jest nieodłącznym elementem naszej zawodowej codzienności. Od lat korzystamy z rozwiązań umożliwiających współpracę online.

Z pomocą Teams i innych narzędzi internetowych prowadzimy zdalne prezentacje, szkolenia i spotkania. Dlatego też wprowadzenie takiej formy pracy ze wszystkimi kontrahentami nie stanowiło dla nas problemu i było możliwe z dnia na dzień. W przejściu w tryb pracy zdalnej pomogła nam też otwartość klientów, którzy mimo początkowych obaw związanych z komunikacją „na odległość” szybko zaakceptowali proponowane zmiany, a nawet dostrzegli ich zalety.

Dzięki temu, że nasz system wspomagający zarządzanie SAP Business One działa w chmurze, wszystkie działy: serwis, wdrożenia, dział wsparcia technicznego, biuro obsługi klienta, marketing oraz księgowość mogły pracować z domu, mając dostęp do wszystkich informacji i dokumentów. Dzięki temu, że korzystamy z Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SPUMA), akceptacja i podpisywanie dokumentów były możliwe również z domu. Pracę zdalną z dokumentami takimi jak umowy i oferty ułatwiał nam również Office365.

Prowadzenie projektów wdrożeniowych zdalnie

O ile Centrum Wsparcia SAP Business One w dużej mierze obsługuje klientów zdalnie, to prowadzenie wdrożeń kojarzone jest zawsze z koniecznością bezpośrednich spotkań zespołu wdrożeniowego, ponieważ jest to praca koncepcyjna, wymagająca wielu ustaleń, przemyśleń, często „burzy mózgów”. Dlatego mieliśmy obawy, że prowadzenie wdrożeń online nie będzie to możliwe. Jednak okazało się, że jest to wykonalne, chociaż wymaga większej koncentracji i dyscypliny. Mimo ograniczeń, zrealizowaliśmy zgodnie z planem wdrożenia SAP Business One, przeprowadziliśmy szereg zdalnych spotkań projektowych, a także szkoleń online – nawet kilkudziesięciu osobowych grup użytkowników. 

Komunikacja online – nowa sytuacja, nowe rozwiązania

Niecodzienna sytuacja, w której się znaleźliśmy, okazała się również bodźcem do zmian i realizacji nowych pomysłów. Uruchomiliśmy szereg rozwiązań ułatwiających kontakt z potencjalnymi klientami, aby mogli bez wychodzenia z domu zapoznać się z naszą ofertą, umówić się na zdalną prezentację, skalkulować cenę SAP Business One, czy uzyskać dostęp do wersji demo systemu.   

Prezentacje online – wygodny kalendarz rezerwacji

Uruchomiliśmy dostępny na naszej stronie internetowej kalendarz rezerwacji, umożliwiający wygodne zaplanowanie prezentacji zdalnej. Zainteresowani naszą ofertą klienci w każdej chwili mogą zarezerwować najbardziej dogodny dla siebie termin i umówić się na prezentację.

Kalkulator online – szybka kalkulacja kosztów systemu ERP

Udostępniliśmy kalkulator online umożliwiający skalkulowanie ceny systemu. Dzięki temu zainteresowani SAP Business One klienci mogą od razu poznać szacunkowe koszty oprogramowania do zarządzania firmą.

Demo SAP Business One – dostęp do wersji demonstracyjnej

Umożliwiliśmy dostęp do wersji demonstracyjnej systemu. Każdy klient może samodzielnie przetestować SAP Business One, poczuć jak działa SAP HANA, przekonać się o szybkości działania, ergonomii, intuicyjnej nawigacji i łatwości dostępu do danych, poczuć różnicę i upewnić się, że to dobry wybór.  

Podsumowanie i wnioski

Podsumowując – rok 2020 zapamiętamy na długo. Mimo olbrzymiego zaskoczenia i trudności wywołanych pandemią zrealizowaliśmy wszystkie zaplanowane działania. W tej sytuacji niezwykle ważny okazał się dostęp do nowoczesnych technologii i przygotowanie techniczne. Dzięki chmurze, odpowiednim narzędziom, natychmiastowemu dostępowi do informacji i analiz mogliśmy szybko reagować na zmieniające się warunki biznesowe. To czego nam naprawdę brakowało to atmosfery spotkań osobistych w zespołach. Mamy nadzieję, że to się zmieni. Czego sobie i Wam życzymy.

Zainteresowany?

Znajdź nas na:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close