Platforma B2B – Zakupy online w modelu B2B
Zasadniczym celem wdrożenia platformy B2B przez RAControls, dystrybutora automatyki przemysłowej
, było wsparcie tradycyjnego modelu sprzedaży i
umożliwienie klientom firmy szybkiego, samodzielnego składania zamówień. Dzięki
prostej i intuicyjnej obsłudze panelu zakupowego Klienci sami mogą przeglądać katalogi produktów, sprawdzać m.in. ceny, specyfikację techniczną, dostępność produktów i czas dostawy.
Zamówienia złożone prze platformę B2B są automatycznie rejestrowane w SAP Business One, co
znacząco przyspiesza czas realizacji i zmniejsza koszty obsługi transakcji. Dodatkowo Klienci bezpośrednio z panelu zakupów mogą przejść do konfiguratora produktowego wybranych dostawców.
Uruchomienie AltB2B pozwoliło na
odciążenie Działu Obsługi Klienta i zwiększyło zadowolenie odbiorców decydujących się na zakupy online.
Platforma B2B myRAC – najważniejsze korzyści dla Klientów firmy
Dzięki nowoczesnej platformie sprzedażowej Klienci firmy RaControls mają możliwość
dokonywania zakupów online w dogodnym dla siebie czasie. Zyskują m.in. możliwość:
- wygodnego dostępu do katalogu produktów i cenników
- weryfikacji czasu dostawy
- zdalnego i bezpiecznego składania zamówień 24/7
- wglądu w dokumentację techniczną produktów
- dostępu do danych finansowych
- importu produktów do koszyka z pliku .csv
Platforma B2B – najważniejsze korzyści dla firmy
Sprzedaż B2B z wykorzystaniem platformy AltB2B opartej na SAP Business One to szereg korzyści:
- Bezobsługowa sprzedaż 24/7, pozwalająca na odciążenie Działu Sprzedaży i Biura Obsługi Klienta
- Automatyzacja procesu ofertowania i skrócenie czasu realizacji zamówień
- Usprawnienie komunikacji z Klientem – dostęp do: katalogów produktów, indywidualnych cenników, stanów magazynowych dla konkretnych lokalizacji, możliwych terminów dostaw, historii zamówień, faktur i płatności
- Redukcja kosztów i eliminacja błędów wynikających z ręcznego rejestrowania zamówień
- Możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców, także zagranicznych