CRM w SAP Business One

Do tej pory być może kojarzyłeś SAP Business One wyłącznie jako zaawansowany system ERP – i to się oczywiście zgadza. Ale SAP Business One zapewnia również dostęp do szerokiej gamy narzędzi do zarządzania relacjami z Klientami – czyli CRM. CRM w SAP Business One to przede wszystkim dostęp do danych klientów w każdym miejscu i czasie, możliwość budowania bazy potencjalnych kontrahentów, tworzenia dla nich szans sprzedaży, ofert, zamówień sprzedaży, kampanii marketingowych, analizowania leadów sprzedażowych, wizualizacji postępów działań w procesie sprzedaży, a także efektywna sprzedaż oraz opieka posprzedażowa.

Stały dostęp do informacji o klientach

Dzięki CRM będziesz miał dostęp do pełnej wiedzy o klientach – również tych potencjalnych  – w jednym miejscu. CRM to narzędzie, które pozwoli Ci komunikować się z klientami, tworzyć oferty sprzedażowe, kampanie marketingowe i zarządzać ich budżetami, a także organizować pracę handlowców. CRM to też możliwość raportowania i analizowania wyników działań sprzedażowych, między innymi lejka sprzedaży (pipeline), ale też otoczenia i konkurencji. CRM to również łatwa komunikacja wewnątrz firmy, między innymi poprzez czat wewnętrzny z możliwością linkowania do dokumentów. Najważniejsze funkcjonalności CRM w SAP Business One to między innymi:

  • Funkcja Partnerzy Handlowi w SAP Business One umożliwia przede wszystkim zarządzanie kontaktami i danymi klientów. Kartoteka Partnera Handlowego może dotyczyć obecnego Klienta, dostawcy lub Prospekta czyli Klienta potencjalnego, tzw. Leada. Na karcie Klienta znajdują się wszystkie najważniejsze informacje kontaktowe, adresowe czy finansowe. Z tego miejsca łatwo możesz przejść np. do otwartych dla tego klienta dokumentów czy Oceny 360.
  • Szansa Sprzedaży pozwala w jednym miejscu zagregować wszystkie informacje na temat potencjalnego kontraktu. Będziesz mógł zaplanować poszczególne etapy i zadania, co zwiększy Twoje szanse na zamknięcie sprzedaży.
  • Aplikacja mobilna SAP Business One Sales umożliwia obsługę działań sprzedażowych z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie i za pomocą dowolnego urządzenia mobilnego.
  • Personalizowane kokpity użytkownika zapewniają łatwy i intuicyjny dostęp do najważniejszych informacji, w tym analiz graficznych i wskaźników KPI.
  • Działania pozwalają planować i zarządzać różnymi aktywnościami takimi jak rozmowy telefoniczne, spotkania, zadania, notatki lub inne interakcje z klientami. Mogą być powiązane z dowolnym dokumentem np. z ofertą. Wszystkie działania, niezależnie od tego gdzie zostaną utworzone, są automatycznie zapisywane w kalendarzu. Mogą być również zintegrowane z kalendarzem Office 365.
  • Alerty pełnią funkcję automatyzującą pracę w SAP Business One. Możesz ustawić przypomnienie i ramy czasowe danego zadania dla siebie lub innych użytkowników. Alerty mogą również uruchamiać się automatycznie np. w wyniku zmiany statusu dokumentu. Kontrolowanie bieżących zadań do wykonania ułatwia ‚Plan na Dziś’.
  • Kampanie mogą być używane do marketingu skierowanego zarówno do potencjalnych, jak i obecnych klientów. Na przykład możesz przygotować akcje promocyjną, utworzyć wiadomość e-mail i wysłać ją do listy dystrybucyjnej zawierającej kontakty klientów. Po otrzymaniu odpowiedzi możesz ją zarejestrować w SAP Business One, utworzyć działanie, szansę sprzedaży lub ofertę sprzedaży.

Zaawansowane raportowanie w SAP Business One

SAP Business One zapewnia dostęp do zaawansowanych raportów i wielowymiarowych analiz w wielu układach graficznych. Zaawansowane kokpity, wskaźniki KPI, interaktywne analizy, wbudowane raporty Excela z możliwością definiowania własnych, czy portal analityczny do dystrybucji raportów, to tylko niektóre możliwości.

Najważniejsze funkcje CRM w SAP Business One w skrócie:

  • Zarządzanie kontaktami
  • Zarządzanie leadami
  • Szanse sprzedaży
  • Prognozowanie sprzedaży
  • Aplikacja mobilna
  • Personalizowane kokpity
  • Planowanie zadań
  • Automatyzacja i workflow
  • Ustrukturyzowane dane
  • Kampanie marketingowe
  • Raportowanie i analityka

CRM w SAP Business One – korzyści:

  • Spójne informacje zlokalizowane w jednym miejscu,
  • Łatwa komunikacja pomiędzy pracownikami wszystkich działów w firmie,
  • Sprawny przepływ danych,
  • Natychmiastowy dostęp do raportów i analiz generowanych w czasie rzeczywistym,
  • Możliwość precyzyjnej analizy kosztów na każdym etapie pozyskania klienta.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Umów się na prezentacjęZadzwoń lub napisz.

Zainteresowany?

Znajdź nas na:

Przejdź do paska narzędzi
Przygotowujemy
kolejne wydarzenie