- Strona główna
- Baza wiedzy
- CRM – co to jest?
CRM - co to jest?
CRM (Customer Relationship Management) to strategia zarządzania kontaktami i relacjami z klientami, ale też okazjami sprzedażowymi. To narzędzie umożliwiające budowanie i utrzymywanie relacji biznesowych, zarówno z aktualnymi jak i potencjalnymi kontrahentami. Wspiera procesy sprzedaży i organizuje pracę, a także umożliwia analizę istotnych informacji finansowych.
CRM – szybki i łatwy dostęp do informacji o klientach
CRM umożliwia ustrukturyzowanie wiedzy o klientach i potencjalnych kontrahentach. Wszystkie dane dotyczące relacji biznesowych znajdują się w jednym miejscu. CRM ułatwia także zaplanowanie, zautomatyzowanie i skoordynowanie procesów biznesowych w ramach sprzedaży, marketingu, obsługi klientów i obsługi serwisowej. CRM to też narzędzie, dzięki któremu możliwa jest między innymi sprawna komunikacja z klientami, a także budowanie ofert sprzedaży, prowadzenie kampanii marketingowych oraz zarządzanie budżetami.
System CRM - z czego się składa?
- Zarządzanie kontaktami
- Zarzadzanie leadami
- Szanse sprzedaży
- Prognozowanie sprzedaży
- Aplikacja mobilna
- Personalizowane dashboardy
- Planowanie zadań
- Automatyzacja i workflow
- Ustandaryzowane dane
- Kampanie marketingowe
- Raportowanie i analityka
Organizacja pracy i budowanie strategii sprzedażowych
Dzięki CRM możliwe jest między innymi zaplanowanie strategii działania wobec potencjalnych i obecnych klientów oraz zapewnienie pracownikom niezbędnych narzędzi do skutecznej współpracy. System CRM pozwala na łatwą organizację pracy, szybkie planowanie działań, spotkań, rozmów telefonicznych, a także wszystkich innych aktywności i ustawienia dla nich przypomnień. Dzięki profesjonalnemu rozwiązaniu CRM możliwe jest organizowanie pracy zespołów sprzedażowych na odległość, zapewniając im wygodną komunikację.
Raportowanie i analizy
CRM to też szerokie możliwości raportowania i analizowania efektów działań sprzedażowych: między innymi pipeline (lejka sprzedaży) jak również otoczenia biznesowego i konkurencji. Dzięki CRM możesz w łatwy sposób sprawdzić na przykład jakie konkretnie czynniki wpływają na wyniki zespołów sprzedażowych, jak długo trwa proces pozyskiwania klientów, czy też z jakich powodów firma osiąga gorsze wyniki od konkurencji. Pełne wykorzystanie informacji o działaniach sprzedażowych umożliwia szybsze domykanie kontraktów sprzedażowych, a analiza rentowności nowych i obecnych klientów pozwala ułatwić decyzję, na których z nich warto się skupić.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Umów się na prezentację. Zadzwoń lub napisz.
Zainteresowany?
Newsletter
Chcesz być na bieżąco z naszą ofertą i świeżymi wiadomośćiami
dotyczącymi systemu SAP Business ONE?
Zapisz sie do naszego Newslettera