- Strona główna
- Baza wiedzy
- Automatyzacja transakcji międzyfirmowych
Zintegrowane zarządzanie firmami posiadającymi wiele jednostek biznesowych, spółek zależnych i oddziałów
W przypadku firm z wieloma jednostkami biznesowymi czy spółkami zależnymi, integracja i transakcje międzyfirmowe mogą powodować komplikacje na poziomie operacyjnym. W związku z tym upraszczanie, standaryzacja i automatyzacja procesów są konieczne dla usprawnienia kontroli i zapewnienia lepszej współpracy w ramach struktur wielofirmowych. Umożliwia to system SAP Business One. Został on stworzony z myślą o potrzebach rozwijających się przedsiębiorstw i ich spółek zależnych.
Współpraca w ramach struktur wielofirmowych
SAP Business One zaprojektowany dla małych i średnich przedsiębiorstw doskonale sprawdza się w podmiotach powiązanych i spółkach zależnych dużych przedsiębiorstw. System zapewnia integrację procesów biznesowych we wszystkich mniejszych oddziałach i jednostkach, umożliwiając między innymi wielopoziomową konsolidację finansową, wymianę danych oraz dostęp do raportów agregujących dane z wielu firm. Wszystkie procesy odbywają się z uwzględnieniem języka, waluty czy lokalnych przepisów prawnych. Na przykład, SAP Business One może obsługiwać dużą liczbę oddziałów, z których każdy prowadzi działalność w innej walucie.
Ustandaryzowane, transparentne procesy biznesowe we wszystkich podmiotach
Międzyfirmowe narzędzie integracyjne dla SAP Business One optymalizuje wiele procesów prowadzonych między dwoma lub większą liczbą organizacji korzystających z tego oprogramowania. Rozwiązanie automatycznie tworzy transakcje międzyfirmowe w programie SAP Business One innej jednostki biznesowej. Pozwala na wymianę dokumentów handlowych między przedsiębiorstwami, np. zamówień, faktur, not kredytowych, pokwitowań; rozliczenie przychodów i rozchodów w księdze głównej czy scentralizowane płatności.
Zgodność danych podstawowych we wszystkich organizacjach
Dzięki SAP Business One dane podstawowe takie jak na przykład: nazwa sprzedawcy, informacje o kluczowych dostawcach czy cenniki pozostają zgodne we wszystkich organizacjach. Ponadto, dostęp do wspólnych danych podstawowych eliminuje konieczność ręcznego wprowadzania danych. Co istotne, zwiększa to wydajność pracowników i ogranicza liczbę potencjalnych błędów ludzkich.
Dostęp do kluczowych informacji we wszystkich jednostkach biznesowych
Transparentność działalności i zarządzanie ryzykiem to dwa najbardziej problematyczne obszary dla przedsiębiorstw posiadających liczne jednostki operacyjne. Użytkownicy SAP Business One mogą sprostać takim wyzwaniom dzięki następującym funkcjom:
- wielopoziomowa konsolidacja finansowa,
- międzyfirmowy raport o zapasach magazynowych,
- raport o saldach oddziału,
- skonsolidowany raport analizy sprzedaży,
- raport o transakcjach niezaksięgowanych.
Kluczowe obszary integracji międzyfirmowej
Współdzielenie danych podstawowych:
- replikacja danych podstawowych,
- replikacja umów serwisowych i kart wdrożenia,
- wspólne elementy personalizacji UDF (User Define Field) i UDT (User Define Table)
Standaryzacja procesów i wymiana dokumentów:
- automatyczna wymiana dokumentów,
- transakcje wzajemne,
- międzyformowy przepływ pracy,
- alokacja faktur za usługi,
- scentralizowane płatności.
Dane do konsolidacji i raportowania:
- analityka i raporty np.:
- raporty magazynowe wg. oddziałów
- skonsolidowane bilanse partnerów biznesowych
- skonsolidowana analiza sprzedaży
- wielopoziomowa konsolidacja finansowa
- zdalne wykonywanie zadań,
- skonsolidowana kontrola limitu kredytowego
Sposób na lepszą wydajność i kontrolę nad firmą
Dla przedsiębiorstw korzystających z oprogramowania SAP Business One, które posiadają wiele jednostek biznesowych, spółek zależnych i oddziałów, możliwość międzyfirmowej integracji to sposób na unifikację i konsolidację danych finansowych we wszystkich podmiotach biznesowych. Dzięki SAP Business One możliwa jest konsolidacja, koordynacja i analiza działań we wszystkich jednostkach biznesowych korzystających z SAP.
SAP Business One pozwala:
- konsolidować, koordynować i analizować działania we wszystkich jednostkach biznesowych,
- zarządzać dużą liczbą oddziałów, jednostek biznesowych, podmiotów prawnych, również takimi, które posługują się różnymi walutami,
- skrócić cykl zbierania, konsolidowania i raportowania danych finansowych,
- wdrożyć ustandaryzowane i transparentne procesy biznesowe we wszystkich podmiotach,
- łatwo i intuicyjnie zarządzać wymianą informacji finansowych między oddziałami,
- poprawić wydajność poprzez realizowanie krótszych i prostszych transakcji.
Zainteresowany?
Newsletter
Chcesz być na bieżąco z naszą ofertą i świeżymi wiadomośćiami
dotyczącymi systemu SAP Business ONE?
Zapisz sie do naszego Newslettera