Uporządkowanie procesów logistycznych i sprzedażowych z SAP Business One.

Simplicom, warszawski dostawca sprzętu komputerowego i cyfrowych systemów teleinformatycznych, wraz z rozwojem firmy, zdecydował się na zakup systemu SAP Business One. Głównym powodem inwestycji było usprawnienie organizacji pracy w całym przedsiębiorstwie. W efekcie, nowy system zoptymalizował pracę w dziale logistyki i sprzedaży. A co za tym idzie, podniósł jakość obsługi klienta.

SAP Business One w branży teleinformatycznej

Firma Simplicom działa w branży teleinformatycznej od 20 lat. Od samego początku swój rozwój wiąże z segmentem SMB, instytucjami publicznymi oraz finansowymi. Firma zajmuje się projektowaniem, dostawą, montażem, uruchomieniem i serwisem sprzętu komputerowego i cyfrowych systemów teleinformatycznych. Z budową sieci teleinformatycznych włącznie.

Największe trudności w firmie i oczekiwania wobec systemu

Wraz z dynamicznym rozwojem firmy, wzrostem liczby zleceń, pracowników, klientów i kontrahentów firma Simplicom musiała znaleźć takie rozwiązanie klasy ERP, które pozwoliłoby nie tylko zapanować nad bieżącą sytuacją w firmie. Przede wszystkim utrzymać tendencję wzrostową, związaną z ciągłym napływem nowych zleceń. Kluczem do osiągnięcia sukcesu był wybór takiego systemu, który zapanowałby nad chaosem informacyjnym i usprawnił organizację w przedsiębiorstwie. Niezawodnym rozwiązaniem w tej sytuacji okazał się SAP Business One. Zadecydowała też renoma oprogramowania. Pochodzi on od największego dostawcy rozwiązań ERP dla firm na świecie.

Kompleksowe rozwiązanie od rzetelnego Partnera

Firma Simplicom decydując się na wdrożenie nowego rozwiązania, poszukiwała partnera, który swoim doświadczeniem – popartym opiniami klientów – zagwarantuje wdrożenie systemu bez komplikacji, a następnie zapewni stałą opiekę powdrożeniową.

„Zdecydowanie rekomendujemy Altab S.A., Złotego Partnera SAP, jako firmę, którą wyróżnia profesjonalizm i wysoki poziom dbałości o klienta.”
Paweł Cyran – Prezes Zarządu Simplicom Sp.z o.o.

W pierwszej kolejności księgowość, logistyka, raportowanie i Cash Flow

Wdrożenie systemu SAP Business One było dokładnie zaplanowane przez Partnera Wdrożeniowego i przebiegało zgodnie z harmonogramem. Firma Altab przeprowadziła Simplicom przez wszystkie etapy, uwzględniając wnikliwe omówienie wielu nowych, dla pracowników firmy, funkcjonalności.

Po wdrożeniu systemu automatyzacji uległy wszystkie operacje finansowe. Nie tylko dział księgowości, ale przede wszystkim Kadra Zarządzająca ma wgląd w bieżącą sytuację finansową firmy. W oparciu o aktualne raporty finansowe podejmowanie strategicznych decyzji w firmie stało się o wiele łatwiejsze.

Popraw płynność finansową

W drugim etapie budżetowanie, CRM, analizy szans sprzedaży i serwis

Po zakończeniu pierwszego etapu prac wdrożeniowych przyszedł czas na kolejne, związane z uporządkowaniem i kontrolą relacji biznesowych. Dzięki SAP Business One możliwe stało się śledzenie etapów współpracy z kontrahentami, planowanie działań wobec potencjalnych klientów i kontrolowanie ich postępów. Pracownicy serwisu mogą teraz swobodnie zarządzać umowami serwisowymi i gwarancyjnymi. Rozliczanie i fakturowanie prac odbywa się automatycznie.

Podniesienie jakości obsługi klienta o 80%
80%
Przyspieszenie procesów logistycznych 70%
70%

Dostęp do dedykowanych raportów

Dzięki SAP Business One zarówno Kadra Zarządzająca, jak i pracownicy mają natychmiastowy dostęp do dedykowanych raportów, zapewniających możliwość podejmowania trafnych decyzji.

Usprawnienie wymiany informacji

SAP Business One usprawnił wymianę informacji pomiędzy poszczególnymi działami w firmie. Co więcej, uporządkował przepływ danych. Pozwoliło to użytkownikom systemu na korzystanie z nich w każdej chwili.

Podniesienie jakości obsługi klienta

Dzięki wdrożeniu systemu jakość obsługi klienta wzrosła. Konsultanci pracujący w Serwisie i Biurze Obsługi Klienta mają szybki wgląd w aktualną sytuację z klientami.

Zainteresowany?

Znajdź nas na: