EDI - Elektroniczna wymiana danych

Postaw na nowoczesne rozwiązania w swojej firmie! Dzięki EDI – Elektronicznej wymianie danych usprawnisz przepływ informacji i poprawisz standard współpracy z kontrahentami. Co więcej, zautomatyzujesz wymianę dokumentów w ramach łańcucha dostaw i skrócisz terminy. Dodatkowo, zoptymalizujesz czas poświęcony przez pracowników na obsługę procesów. Więcej szczegółów nt. EDI Elektroniczna wymiana danych poniżej👇👇👇

Co to jest EDI?

EDI (ang. Electronic Data Interchange) Elektroniczna Wymiana Danych to zestandaryzowana metoda automatycznej wymiany danych pomiędzy systemami informatycznymi współpracujących firm. Komunikacja EDI wymaga przesyłania danych w uzgodnionym, uniwersalnym formacie (XML, EDIFACT). Elektroniczna wymiana danych obejmuje najczęściej dokumenty handlowe (zamówienia, potwierdzenia zamówień, awiza wysyłek) lub finansowe (faktury). Celem EDI jest usprawnianie i przyspieszenie przepływu informacji. Rozwiązanie jest szczególne przydatne w przypadku firm dystrybucyjnych, produkcyjnych oraz we współpracy z dostawcami lub sieciami handlowymi.  

EDI w SAP

AltEDI to dedykowane rozwiązanie dla systemu SAP Business One, umożliwiające Elektroniczną Wymianę Danych z partnerami biznesowymi. Aplikacja zapewnia bezproblemową integrację pomiędzy SAP B1 a dowolnym systemem ERP dostawcy lub klienta. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz mógł automatycznie wysyłać i odbierać dane elektronicznie. Dzięki bezpośredniej komunikacji pomiędzy systemami wyeliminujesz ręczne wprowadzanie danych, usprawnisz komunikację z Twoimi kluczowymi kontrahentami i przyspieszysz przepływ informacji.  

Jak działa EDI?

Celem EDI jest łączenie różnych systemów ERP poprzez standaryzację formatów i ścieżek transmisji.  Systemy „wymieniają” dane między sobą, aby wyeliminować niepotrzebne etapy pośrednie i znacznie usprawnić procesy.  
Jak to działa? Po uruchomieniu elektronicznej wymiany danych AltEDI pełni funkcję „kanału transmisji”, poprzez który wymieniane są dane ze wskazanymi firmami. Wysyłane i odbierane dane mają wspólny, uzgodniony format. W efekcie wprowadzenie w systemie SAP Business One np. Zamówienia zakupu, automatycznie wygeneruje Zlecenie sprzedaży w systemie ERP dostawcy. Status Zlecenia będzie się zmieniał w zależności od stopnia realizacji (np. przyjęte do realizacji, oczekujące, wysłaneawizo dostawy, potwierdzenie przyjęcia) 

System powiadamiania i alertowania

Elektroniczna komunikacja systemów różnych firm umożliwia również to, że zmiany w systemie informatycznym Dostawcy automatycznie mogą być widoczne w ERP Odbiorcy. Odpowiednio skonfigurowany proces może uruchamiać ciąg alertów i powiadomień np. zmiana planowanej daty dostawy, zmiana planowanych kosztów, daty, ilości itd.  
Taka dynamiczna wymiana danych pomiędzy partnerami handlowymi usprawnia komunikację i skraca czas przepływu informacji w całym łańcuchu dostaw.  

Elektroniczna Wymiana Danych - Korzyści

  • Bezobsługowa, szybka i bezpieczna wymiana danych z partnerami biznesowymi, 
  • Automatyzacja przetwarzania danych w łańcuchu dostaw, 
  • Unikanie błędów i pomyłek, 
  • Oszczędność czasu i niższe koszty obsługi, 
  • Krótszy czas realizacji zamówień. 

Dowiedz się więcej o systemie SAP Business One i możliwościach integracji

Zadzwoń lub napisz do nas. 

Zainteresowany?

Znajdź nas na:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Spotkanie
listopad