CRM - co to jest?

CRM (Customer Relationship Management) to strategia zarządzania kontaktami i relacjami z klientami, ale też okazjami sprzedażowymi. To narzędzie umożliwiające budowanie i utrzymywanie relacji biznesowych, zarówno z aktualnymi jak i potencjalnymi kontrahentami. Wspiera procesy sprzedaży i organizuje pracę, a także umożliwia analizę istotnych informacji finansowych.

CRM – szybki i łatwy dostęp do informacji o klientach

CRM umożliwia ustrukturyzowanie wiedzy o klientach i potencjalnych kontrahentach. Wszystkie dane dotyczące relacji biznesowych znajdują się w jednym miejscu. CRM ułatwia także zaplanowanie, zautomatyzowanie i skoordynowanie procesów biznesowych w ramach sprzedaży, marketingu, obsługi klientów i obsługi serwisowej. CRM to też narzędzie, dzięki któremu możliwa jest między innymi sprawna komunikacja z klientami, a także budowanie ofert sprzedaży, prowadzenie kampanii marketingowych oraz zarządzanie budżetami.

System CRM - z czego się składa?

  • Zarządzanie kontaktami
  • Zarzadzanie leadami
  • Szanse sprzedaży
  • Prognozowanie sprzedaży
  • Aplikacja mobilna
  • Personalizowane dashboardy
  • Planowanie zadań
  • Automatyzacja i workflow
  • Ustandaryzowane dane
  • Kampanie marketingowe
  • Raportowanie i analityka

Organizacja pracy i budowanie strategii sprzedażowych

Dzięki CRM możliwe jest między innymi zaplanowanie strategii działania wobec potencjalnych i obecnych klientów oraz zapewnienie pracownikom niezbędnych narzędzi do skutecznej współpracy. System CRM pozwala na łatwą organizację pracy, szybkie planowanie działań, spotkań, rozmów telefonicznych, a także wszystkich innych aktywności i ustawienia dla nich przypomnień. Dzięki profesjonalnemu rozwiązaniu CRM możliwe jest organizowanie pracy zespołów sprzedażowych na odległość, zapewniając im wygodną komunikację.

Raportowanie i analizy

CRM to też szerokie możliwości raportowania i analizowania efektów działań sprzedażowych: między innymi pipeline (lejka sprzedaży) jak również otoczenia biznesowego i konkurencji. Dzięki CRM możesz w łatwy sposób sprawdzić na przykład jakie konkretnie czynniki wpływają na wyniki zespołów sprzedażowych, jak długo trwa proces pozyskiwania klientów, czy też z jakich powodów firma osiąga gorsze wyniki od konkurencji.  Pełne wykorzystanie informacji o działaniach sprzedażowych umożliwia szybsze domykanie kontraktów sprzedażowych, a analiza rentowności nowych i obecnych klientów pozwala ułatwić decyzję, na których z nich warto się skupić.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Umów się na prezentacjęZadzwoń lub napisz.

Zainteresowany?

Znajdź nas na:

Skip to toolbar