Dostępne na rynku usługi AI są najczęściej usługami funkcjonalnymi, jak np. rozpoznawanie obrazów, czy przetwarzanie języka naturalnego w celu przekazania informacji o tym co zostało rozpoznane. W odróżnieniu od nich usługi AI udostępniane przez SAP można wdrożyć w konkretnym kontekście biznesowym, rozwiązując konkretny problem biznesowy. Usługi SAP AI Business Services są łatwe do zintegrowania poprzez API i od razu gotowe do użycia. Mogą rozszerzyć każdy proces biznesowy lub aplikację, w których dana usługa znajdzie zastosowanie.
Obecnie dostępnych jest sześć usług AI, z których trzy pierwsze dotyczą przetwarzania dokumentów:
- Documet Classification – klasyfikacja dokumentów; klasyfikuje automatycznie dokumenty nieustrukturyzowane*
- Document Information Extraction – wyodrębnianie danych z dokumentu; automatycznie wyodrębnia informacje z nieustrukturyzowanych dokumentów
- Business Entity Recognition – rozpoznawanie podmiotów biznesowych; lokalizuje i klasyfikuje nazwane podmioty w tekście nieustrukturyzowanym
- Data Attribute Recomendation – Rekomendacja atrybutów danych; automatyzuje, utrzymuje i zarządza danymi strukturalnymi
- Invoice Object Recommendation – Rekomendacja obiektu faktury; zaleca konta KG i centra kosztów dla faktur bez numeru zamówienia (odniesienia do zamówienia)
- Service Ticket Intelligence – Automatyczna klasyfikacja ticketów serwisowych; automatycznie klasyfikuje zgłoszenia serwisowe i rekomenduje rozwiązania