12 listopada 2019

Automatyczne rozpoznawanie faktur Split Payment

Elektroniczny obieg dokumentów SPUMA umożliwia automatyczną identyfikację faktur z adnotacją „Mechanizm podzielonej płatności” (Split Payment). Dzięki temu możesz oszczędzić czas i uniknąć konsekwencji pomyłki.

Obowiązkowy Split payment

W ostatnim czasie weszły w życie zmiany przepisów, w związku z którymi mamy obowiązek realizować płatności metodą Split payment za faktury, na których znajduje się adnotacja „Mechanizm podzielonej płatności”.

Dowiedz się więcej – “Split Payment dla kogo obowiązkowy od 1 listopada 2019”.

Obsługa płatności metoda Split payment wymaga większej uwagi i nakładu czasu osób odpowiedzialnych za księgowanie dokumentów i realizację płatności. Wzrasta także ryzyko wystąpienia pomyłek, których konsekwencją mogą być kary finansowe.

Automatyczne rozpoznawanie metody Split payment na fakturach

Elektroniczny obieg dokumentów SPUMA to aplikacja usprawniająca przepływ, autoryzację i archiwizację dokumentów, w tym faktur zakupu. SPUMA pozwala na automatyczne rozpoznawanie faktur oznaczonych metodą płatności Split payment (Mechanizm podzielonej płatności).

Dzięki wbudowanemu inteligentnemu mechanizmowi OCR, aplikacja SPUMA umożliwia rozpoznawanie tekstu w plikach graficznych (skany dokumentów w różnych formatach PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG). Dzięki temu możliwe jest pobranie danych (np. kontrahent, kwota netto / brutto, VAT, numer faktury, termin płatności) z dokumentu i wprowadzenie ich do SAP Business One.

Jak to działa?

  • Do SPUMY trafia faktura z adnotacją „Mechanizm podzielonej płatności”
  • SPUMA rozpoznaje tą frazę i automatycznie zaznacza metodę płatności Split payment
  • Po autoryzacji faktura jest zaksięgowana w SAP Business One. System automatycznie przygotuje przelew według metody Split payment

Szybkie księgowanie faktur Split payment

Zmiany w przepisach niekoniecznie muszą oznaczać komplikacje i trudności jeśli używasz odpowiednich narzędzi informatycznych. Dzięki SAP Business One z mechanizmem SPUMA OCR:

  • oszczędzasz czas
  • unikasz pomyłek
  • nie narażasz się na konsekwencje finansowe z tytułu ewentualnych kar

Zainteresowany?

Znajdź nas na:

Przejdź do paska narzędzi
Przygotowujemy
kolejne wydarzenie