Respondenci biorący udział w badaniu przeprowadzonym przez centrum badawcze SAP Insights jednomyślnie wskazują, że firmy średniej wielkości coraz częściej postrzegają zrównoważony rozwój jako strategię generującą wzrost przychodów. Co więcej, zrównoważony rozwój jest elementem wymienianym obok priorytetów uznawanych za bardziej tradycyjne, m.in. ekspansji na nowe segmenty rynku, poprawy rozpoznawalności i reputacji marki, usprawnienia obsługi klientów, nawiązania współpracy z nowymi partnerami oraz wprowadzenia nowych modeli biznesowych.
Umieszczenie zrównoważonego rozwoju wśród strategii zwiększania przychodów otwiera interesujące możliwości na rynku, na którym firmy z branży produkcyjnej nie mogą skupiać się wyłącznie na sprzedaży produktów. Klienci oczekują dodatkowych korzyści i niezawodnego działania zakupionych produktów. Włączając zrównoważony rozwój do swoich modeli biznesowych, producenci mogą zapewnić dane porównawcze, przeglądy zapobiegawcze oraz prognozy zużycia energii lub wody. Dzięki temu klienci mogą optymalizować korzystanie z produktów, jednocześnie zmniejszając negatywny wpływ na środowisko.